بلاگ

چگونه با مدل های لباس کار و تنوع آن آشنا شویم :

چگونه با انواع مدل های لباس کار را شناسایی کنیم

آشنایی با مدل های لباس کار

به راستی انواع مدل های لباس کار یک تن‌پوش محافظتی است که همگان در زمان های کاری مخصوص در آغاز اجرا کار از آن بر تن می‌کنند. یک لباس کار با کیفیت میبایست دارای خصوصیاتی اختصاصی متناسب با نوع شغل کارگران باشد تا قادر به محافظت از جان کارکنان ذر برابر خطرات احتمالی در حین کار باشد.
بعضی از شغل ها می باشند که احتمال دارد در زمان کار کارگران را با آسیب هایی جدی مواجه کند، به همین دلیل الزامی است که همه کارکنان در زمان کار از لباس کار ویژه کار استفاده نمایند. چرا که لباس‌های کار باعث  می‌شود تا کارگران از آسیب های احتمالی  در امان بمانند.

 اگرچه به تن کردن لباس کار کم‌بها منحصرا به منظور صیانت ایمنی افراد نیست اینکه به کارکنان و کارگران حس مناسب تری سرایت می‌دهد و آنها قادر خواهند بود با نظم بیشتر و بهتر وظایف محوله را انجام دهند.

لباس کار ها از انواع جورواجور می‌باشند که شامل مدل سرهمی که میبایستی پوشش کاملی به دست و پاها بدهد و سایر مدل های لباس کار به شکل 2تکه یا همان کاپشن به همراه شلوار می‌باشند.

 لباس کار مناسب و با کیفیت

در خصوص خرید یک لباس کار با کیفیت چه مقدار اطلاعاتی نیاز است  که از پیش بدانیم؟ در همین راستا شما را با این دانستنی‌ها که برای خرید لباس کار شیک  آگاه خواهیم نمود؛ بنابراین با ما همگام باشید.

اکثر لباس کار ها یا از نخ‌ها پلی استر و یا به صورت ترکیبی از نخ‌ طبیعی و نخ‌ مصنوعی تولید می شوند. دقت داشته باشید که هر چه اندازه نخی که در ساخت لباس کار استفاده شود درصد بیشتری باشد ورود و خروج گرما در آن راحت‌تر رخ می دهد.

در بعضی از مشاغل کاری که در فضاهای خنک می‌باشند، در خصوص لباس‌ کار های این مشاغل که می بایست دارای گونه‌ای عایق در برابر سرما و نمناکی در جاهایی سرد مثل سردخانه‌ها باشند باید از نخ‌های مناسب در پارچه لباس کار بهره‌گیری کرد.

مدل های لباس کار ضد حریق

بعضی دیگر از شغل ها که در شرایط محیطی بخصوصی با شعله مستقیم آتش  سر و کار دارند میبایست جنس پارچه لباس‌ کار بصورت غیر قابل اشتعال یا به عبارتی ضد حریق باشند که خاص استفاده در مجاورت تنور‌های مذاب هستند.  به طور عمومی لباس‌ کار های بازدارنده گرما از تار و پود های ویژه‌ای در الیاف پارچه ساخته می‌شوند که دارای روکشی از ورق نازک آلومینیوم می باشند که تا حدود نود درصد مانع از ورود اشعه مادون قرمز می شوند. بر این‌ اساس حرفه‌هایی که با حرارت بالا آتش مواجه دارند به طور حتم از این لباس‌ کار ها استفاده کنند.

 با توجه بیشتر به نکانت فوق در واقع یکی از مسائل مهم در خصوص لباس کار جنس نخ استفاده در پارچه لباس کار می‌باشد که باید دارای تناسب با کار افراد باشد. به عبارت دیگر اول باید بدانید که شرایط جوی کار شما چگونه است و با چه دمایی از گرما و سرما روبرو هستید و سپس کلیه خطرات احتمالی را مد نظر داشته باشید و هماهنگ با آن لباس کار مناسب را خرید کنید.

اشاره به این مسئله حائز اهمیت است که در بعضی از شغل ها نظیر کار در ساختمان سازی اهمیت کلاه ایمنی و کفش کار ایمنی به نسبت لباس کار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که یکی از خطرات شایع در ساختمان سقوط مصالح و ابزار می‌باشد که بتواند مانع از آسیب احتمالی به افراد در حین انجام کار شود.

به منظور حفاظت در برابر نفوذ اشعه رادیو اکتیو از لباس کار همراه با روکش سربی استفاده می‌شود.

مدل های لباس کار چیست؟

هر نوعی از حرفه شغلی افراد نیازمند مدل های لباس کار شیک ، مناسب و با داوم است. به خصوص فعالیت هایی فنی که مانع از آسیب کارگران در برابر وسایل مورد نیاز خود برای کار از قبیل انواع ابزارآلات در حین کار شود. هر حرفه ای شامل لباس‌ کار ویژه و خاص به خود است که در مطالب ذیل آن را مورد بررسی خواهیم داد:

مهندسین چه لباس کار ی می پوشن :

لباس‌ کار مناسب مهندسی لباس ساده تر از لباس کارگران می باشد. چرا که که اغلب مهندس ها معمولا با ابزاری سرکار خاصی ندارند و یا به عبارت دیگر دست به آچار نمی شوند و فقط کیفیت کار کارگران را مورد بررسی قرار می دهند. به همین سبب از لباس کار هایی استفاده می‌کنند که از جنس پارچه آن معمولی بوده و نیازمند استفاده از الیاف خاصی در پارچه آن احساس نمی شود. البته از لحاظ ظاهر بسیار شیک تر از لباس کار کارگری ارزان می باشد.

کارگران شاغل در صنعت چه لباس کار ی می پوشن :

یکی از حرفه هایی که نیاز به لباس‌ کار ویژه و مناسب دارد فعالیت های افراد شاغل در صنایع است که در کارخانجات مشغول به کار می باشند. این سبک از لباسکار ها متناسب به شکل فعالیتشان می تواند متفاوت باشد اما به طور معمول پارچه لباس کار از جنس‌های فلامنت کجراه، کتان و جین می باشد.

جوشکاران چه لباس کار ی می پوشن :

 از شغل هایی که با ابزارآلات خطرناک در مواجه است و به مدل های لباس کار خاص خود نیاز دارد، حرفه جوشکاری است. به این خاطر که این نوع از کار با اجسام سخت و حرارت بالا از قبیل آهن و مواد مذاب در مواجه است برای تمامی قسمت های بدن فرد بسیار خطرناک است. به همین جهت لباس‌ کار جوشکاری این افراد باید از جنس نخ صد درصد یا همان کتان و لی باشد تا با داشتن ضخامت بالای پارچه از مقاوت خوبی برخوردار باشد.