بلاگ

بررسی روانشناسی تاثیر مستقیم رنگ لباس کار در روحیه افراد

رنگ های روشن،رنگ نشاط

رنگ های موجود در طبیعت، رنگ های روشن، شادی و سرزندگی را به زندگی افراد خواهد بخشید. استفاده از رنگهای روشن در لباس کار نیز باعث انتقال این حس شادی به محل کار افراد میشود.
بسیاری از افراد پوشیدن لباس کار تیره را رسمی و شیک می دانند ولی استفاده متناوب از این رنگ ها در محیط کار باعث افسردگی می شود. حتی استفاده مکرر لباس کار تیره ممکن است حس اندوه و کرختی و غم را برای نزدیکان ایجاد کند. امروزه پوشیدن لباس کار به رنگ های خنثی فراوان شده است که بسیاری از مینیمالیست ها از رنگهای خنثی برای ساده کردن و یک نواخت کردن محل کار استفاده می کنند ولی استفاده متناوب از این رنگها نیز باعث به وجود آمدن یکنواختی در محیط کار می شود.
مکانیسم اثر بخشی رنگ ها در ذهن به این صورت است اگر شما رنگی را ببینید آن رنگ در ذهن تداعی محیط طبیعی را کرده و نشاط را به همراه دارد. رنگ های شاد از خود پیام شادی منتشر می کنند.

لباس کار زرد رنگ

رنگ زرد در آن دسته از طیف رنگ ها قرار دارد که بر روی ذهن انسان تاثیر مستقیم می گذارد. دانشمندان معتقدند رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. علاوه بر تاثیر بر روی جسم بر روی روح آدم نیز تاثیر گذار است که این رنگ برای درمان افسردگی و نا امیدی به کار می رود. لباس کاری به رنگ زرد می تواند روحیه و امید را به کارکنان آن شرکت القا کند و باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها شود.

لباس کار نارنجی رنگ

اگر به دنبال شادی مضاغف در محل کارتان میگردید انتخاب لباس کار نارنجی میتواند این خواسته را برای شما فراهم کند.روانشناسان برای درمان افسردگی به بیماران استفاده از رنگ نارنجی را پیشنهاد میدهن. این رنگ بیانگر تعادل و شادکامی است.

تاثیر مستقیم رنگ لباس کار در روحیه افراد

رنگ ها و هارمونی آن جز جدا نشدنی از زندگی انسانها هستند. لباس ها با رنگ های مختلفی که دارند می توانند نشانگر حالات عاطفی و احساسی ما باشند یا حتی زبان بدن ما را شامل بشوند. خود شما ممکن است که روزهایی که بی حوصله هستید از پوشیدن لباس روشن دوری کنید و بیشتر میل به پوشیدن لباس های تیره، مانند سرمه ای، قهوه ای یا مشکی داشته باشید.
رنگ در لباس کار هم میتواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. انتخاب رنگ مناسب در لباس کار خود در خانه یا محیط کار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم نماد هر رنگ را بشناسیم و در انتها تصمیم بگیریم برای لباس کار چه رنگی مناسب است.

رنگ لباس کار آینه حال درونی

همانطور که به تمامی اعضای خانواده ها توصیه میشود که برای حفظ پاکیزگی از لباس های روشن استفاده شود؛ در محیط های کاری نیز توصیه میشود که افراد برای سامان دادن بخش های مختلف خود از رنگ های مختلف استفاده کنند. استفاده از رنگ های مختلف در لباس کار همانطور که بر روان خودمان تاثیر گذار است بر روی روان دیگران نیز تاثیر میگذارد. ارتباط با دنیای درونمان از طریق استفاده از رنگهایی که در طول روز با انها سر و کار داریم، میسر است. در ادامه چند رنگ روشن را برای شما معرفی کرده و تاثیر آنها را خواهیم فهمید.همچنینی برای خرید لباس کار به قسمت تماس با ما سایت سعید شاپ مراجعه فرمایید.

لباس کار آبی رنگ

اگر شما در محیطی با استرس و تنش های محیطی بالا کار می کنید. لباس کار آبی رنگ، آرامش بخش ترین رنگ در بین رنگ ها است. متخصصان رنگ درمانی رنگ آبی را برای درمان برخی از اختلالات دستگاه تنفسی بکار می برند. حتی این رنگ باعث افرایش ایمنی بدن می شود. در حوزه ورزش نیز کسانی که یوگا کار می کنند معتقدند که رنگ آبی رنگ مدیتیشن و انبساط روح است؛ رنگی که آرامش و امنیت روح را به ارمغان می آورد.