بلاگ

لباس کار زمستانی چیست و چگونه خرید مناسبی داشته باشیم!

تعریف لباس کار زمستانی

شاید در وحله اول اینظور بنظر برسد که پوشیدن لباس کار ضخیم برای کار در آب و هوای سرد مناسب است. به عبارتی هر چه ضخیم تر هم باشد گرمای بیشتری تولید می کند. اما این فرضیه به چه مقدار می تواند درست باشد؟! شاید از انتظار از لباس کار زمستانی ایجاد گرما باشد و آیا راحتی مناسبی هم برای فعالیت شما دارد!

مسلما پوشیدن لباس های ضخیم و یا استفاده از چندین لباس زیر لباس کار شما را از سرما محافظت کند ولی یا این نوع تفکر میزان حرکتی خود را به میزان قابل توجه ای کاهش می دهید که سبب خستگی زود هنگام کارگر و در نتیجه موجب کاهش بازده کاری می شود.

البته عدم استفاده از لباس کار گرم ، موجب کاهش دمای فرد در حین کار می شود که مجدد عدم بازده کاریی مناسب را در پی دارد. شاید این سوال برای شما به وجود آید که لباس مناسب کار کدام است و آیا راه حلی برای استفاده از یک پوشش مناسب برای ایجاد گرما و همچنین عدم کاهش دامنه فعالیت بدنی فرد ، می باشد!؟

امروزه با توجه به شرایط نابسمانی اقتصادی جامعه ، شاید برای همه کارفرمایان و کارگران خرید لباس کار مناسب با هر فصل یا آب و هوایی که مناسب باشد ، امکانپذیر نباشد. استفاده از لباس کار کتان یا جین شاید برای فصل زمستان مناسب تر از بقیه لباس ها باشد ، اما آیا در تابستان هم مناسب است؟! مهم نیست که چند درصد پارچه این لباس ها از نخ باشد ، بدلیل ضخامت پارچه آنها استفاده از آن مخصوصا در تابستان و در فضای باز ممکن است طاغت فرسا باشد و موجب تعرق بیش حد بدن کارگر در حین کار شود.

با توجه به مطالب بالا ، به این نتیجه می رسیم که پوشش مناسب زمستان ، لباسی با پارچه چهار فصل است که هم از نظر اقتصادی بسیار کمک حال خریدار می باشد و همچنین امکان پوشیدن آن در هر چهار فصل برای فرد میسر می باشد.

اما چه پارچه ای را می توان به عنوان یک لباس کار چهار فصل معرفی کرد! تنوع پارچه در بازار بسیار بالاست و ممکن است چندین نوع پارچه کاندید بهترین پارچه لباسکاری شوند ، اما شاخص ترین آن ها پارچه فلامنت کجراه می باشد که الیاف آن حاوی ویسکوز و پلی استر می باشد. که از ویژگی های  آن می توان به دوام رنگ و کیفیت بالا اشاره نمود.

ضخامت پارچه فلامنت کجراه از پارچه کتان و جین کمتر بوده و وزن سبک تری نیز دارد. اما چگونه لباسکاری با این پارچه برای زمستان مناسب است؟ به طور حتم به تنهایی نمی توان با پوشیدن این لباس از سرما در امان بود و نیاز به پوشیدن یک لباس دیگری در زیر لباس کار اصلی می باشد.

بله ، با پوشیدن یک دست لباس گرم (گرمکن کار) در زیر لباس اصلی ، شما را برای فعالیت در آب و هوای سرد آماده می کند. بهترین نوع یک لباس کار گرم مدل دورس آن است. لباسی با ضخامت قابل قبول که شما را از پوشیدن سایر لباس های دیگر بی نیاز می کند و همچنین موجب کاهش آزادی عمل شما در حین کار نمی شود.

عمده رنگ لباس گرمکن کار ملانج بود که در 3 سایز L-XL-XXL در فروشگاه اینترنتی لباس کار سعید موجود می باشد.