بلاگ

چرا لباس کار شیک بپوشیم! بررسی 2 نکته مهم هنگام خرید

لباس-کار-شیک

نکات مهم درباره لباس کار شیک

همانطور که از نام لباس کار شیک مشخص است، لباسی می باشد که در حین کار و فعالیت ، افراد به تن می کنند تا از بدن خود در مقابل خطرات احتمالی و اتفاقات ناگوار در حین کارجلوگیری کنند و همچنین از ظاهری مناسب برخوردار باشند.

لباس کار شیک در انواع متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع فعالیتی که افراد در کار خود دارند و همین طور خطرات موجود در کار مشخص می شوند. به عنوان نمونه لباس کاری که برای یک پرستار طراحی و تعیین شده است با لباس کاری که برای کار مهندسی تعیین شده است متفاوت است. همین طور مشاغل زیادی وجود دارند که از لباس کار به خصوص خود استفاده می کنند. توجه داشته باشید که هر کاری که به یک پوشش مناسب نیاز داشته باشد، باید از لباس کار مخصوص خود استفاده کند. به طور مثال آتش نشان ها، غواضان و جوشکارها هر کدام لباس مخصوص به خود را باید تن کنند که به همان لباس کار می گویند.ش

یکسری لباس کار عمومی نیز وجود دارد که کارگاه ها و یا کارخانه ها در خط تولید خود برای کارگران خود تهیه می کنند. در طراحی این نوع لباس کار نیاز های عمومی و معمول افراد در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که لباس کار متناسب با نوع فعالیت افراد طراحی و تولید می شود تا فردی که آن را به تن دارد در حین کار اذیت نشود و احساس راحتی کامل داشته باشد. داشتن حس راحتی، آرامش و امنیت در لباس کار، امری است که در تمامی لباس کار ها مشترک است.

توجه داشته باشید که پوشیدن لباس کار برای هر فرد با هر شغلی جزو ضروریات می باشد و واجب است. زیرا علاوه بر اینکه از آسیب رساندن به شما جلوگیری می شود به لباس های شخصی اتان نیز آسیبی نمیزند.

لباس کار شیک متناسب با نوع فعالیت خود می تواند در مدل های یکسره و یا دو تیکه تولید شود. در هر دو مدل باید بدن انسان را در برابر خطرات احتمالی حفظ کند. یکی از ملزومات هر کاری لباس کار می باشد. حتی یک مهندس نیز با وجود اینکه ممکن است خطری آن را تهدید کند اما باید از لباس کار استفاده کند. لباس کار انضباط شخصی را در محیط کار ایجاد می کند.

 

اهمیت لباس کار برای سازمان ها و کارخانه ها

هنگامی که برای انجام کاری لباس کار ویژه ای مشخص می کنید، یعنی آن کار برای شما جایگاه مخصوصی دارد و این کار با سایر کارهای روزمره فرق دارد. توجه داشته باشید که پوشیدن لباس کار به این معنا می باشد که برای کار خود ارزش قائل هستید. اهمین این موضوع برای کارخانه ها و سازمان ها بسیار بیشتر است زیرا که وجود لباس کار باعث می شود محیط کاری منظم و شکیل ایجاد شود و تاثیر بیشتری بر روی کارکرد کارکنان و رضایت شغلی آنها بگذارد. توجه داشته باشید که وجود لباس کار مخصوص می تواند احساس بهتری به کارکنان سازمان بدهد.

نکات مهم در طراحی لباس کار شیک

توجه داشته باشید که علاوه بر راحتی و حفظ ایمنی، لباس کار باید با توجه به یکسری موارد طراحی شود.  مثلا برای کار در محیط های سرد بایستی لباس کار دارای عایق گرما باشد که فرد در آن احساس سرمای شدید نکند. اما در کارهایی که محیط آنها گرم می باشد باید از لباس هایی که جنس الیاف طبیعی دارند استفاده شود تا تبادل هوا و گرما به راحتی انجام شود.

یکی از مهم ترین عامل های تعیین ایمنی، جنس لباس کار می باشد. به عنوان مثال اگر شغلی ایجاب می کند که در کنار حرارت بالا باشد، لباس کار مخصوص آن باید از عایق حرارتی بالا برخوردار باشد تا فرد ایمن باشد.