بلاگ

آشنایی با 4 ویژگی پارچه و جنس لباس کار و شناخت تنوع آن

جنس و انواع لباس پارچه

جنس-و-انواع-لباس-پارچه

جنس لباس کار اهمیت زیادی در ماندگاری آن خواهد داشت به هر میزان که این مقدار مقاوم تر و محکم تر باشد هزینه کمتری نیز برای شرکت خواهد داشت. از دیگر عوامل موثر برای انتخاب جنس پارچه لباس کار، محیط کاری است. در نظر داشته باشید که نیروی انسانی شما، ارزش شرکت شما است. اهمیت دادن به نیروی انسانی و تامین نیاز آنها کیفیت کار شما را بالا خواهد برد. پارچه ای را برای لباس کاری در نظر بگیرید که کلیه احتیاجات نیروی شما را برآورده سازد. برای آشنایی بیشتر انواع جنس پارچه همراه ما باشید.

پارچه ترگال

جنس این پارچه بسیار مشابه تترون است و میزان ضخامت، تفاوتی است که آنها را از یکدیگر متمایز میکند. ضخامت پارچه ترگال بیشتر است که همین امر باعث مقاوم تر شدن آن نسبت به تترون می باشد. این پارچه نیز در لباس کار برای آشپزخانه، یونیفرم مدارس، روپوش های آزمایشگاهی و روپوش های کارگاهی مناسب است. مواد تشکیل دهنده این پارچه پلی استر و ویسکوز است به همین خاطر میتوان در تولید پیراهن مردانه نیز از آن استفاده کرد.

پارچه کتان

در بین همه مواردی که ذکر شد مقاوم ترین نوع پارچه از کتان است و در برابر حرارت، دما و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. کاربرد این جنس پارچه در کارهای سنگین، مانند جوشکاری، فرزکاری و تاسیسات است. این نوع پارچه به سه دسته تقسیم میشود که شامل کتان 100 درصد، کتان 70 درصد و کتان 30 در صد است. هر چه کتان بیشتری در پارچه استفاده شود پارچه مقاوم تر است و ضخامت بیشتری دارد و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

ویژگی پارچه و جنس لباس کار ایده آل چیست؟

ویژگی-جنس-پارچه-لباس-کار-ایده-آل-چیست؟

ویژگی-جنس-پارچه-لباس-کار-ایده-آل-چیست؟

انتخاب لباس کار باید هوشمندانه باشد، لباس کار آینه و برند شرکت شما خواهد بود. لباس کار نماینده باورها و ارزش های شرکت شما و نشان دهنده هویت شرکت شماست. در یک لباس کار ایده آل ویژگی های مهمی وجود دارد که با داشتن این ویژگی ها میتواند تمامی وظایف ذکر شده را با بهترین روش ممکن انجام دهد. از داشتن این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- جنس و متریال پارچه

2- تناسب آن با شغل مورد نظر

3- کارآمد بودن و مقرون به صرفه بودن

4- مد و استایل

پارچه تترون

این متریال برای لباس هایی استفاده می شود که نیازی به مقاومت زیاد نداشته باشند.ضخامت این پارچه کم بوده و بیشترین کاربرد آن در تولید روپوش های پزشکی و یا روپوش های رستورانی است. تنوع این پارچه بسیار زیاد است ولی بهترین نوع آن آرو ژاپن است که در بازار عرضه می گردد. در تولید پیراهن مردانه نیز کاربرد دارد.

پارچه فلامنت کجراه

مقاومت بسیار بالای این پارچه آن را در بین تولیدکنندگان لباس کار بسیار محبوب کرده است. ضخامت این نوع پارچه از تترون و ترگال بیشتر بوده و پارچه نسبتا سنگینی است. کیفیت و مرغوب بودن آن بسته به پلی استر استفاده شده در آن است. این پارچه خنک و سبک نیست.

استاندارد جهانی لباس کار

لباس کار باید مطابق استاندارد جهانی تولید شود تا بیشترین ایمنی را برای افراد ایجاد کند. انواع استاندار لباس کار به شرح زیر است.

استاندارد لباس کار EN ISO 11611

استاندارد لباس کار EN ISO 20471

استاندارد لباس کار EN ISO 11612

استاندارد لباس کار EN 342

استاندارد لباس کار UV Standard 801

استاندارد لباس کار EN 343

به عنوان مثال استاندارد لباس کار EN 342 که منشا آن از اتحادیه اروپا می باشد مخصوص حفاظت از سرما است. در طراحی و دوخت این لباس کار باید تمامی فاکتور های حفاظتی مانند مقدار عایق حرارتی، ضد آب بودن و درجه نفوذ پذیری هوا رعایت شود، یا لباس به گونه ای دوخته شود که آستین تا مچ را محکم در بربگیرد.