بلاگ

نقش لباس کار حفاری و 6 عامل بروز حادثه در حین کار

تاثیر لباس کار در روند کاری افراد

خطر-های-شغل-حفاری

خطر-های-شغل-حفاری

معمولا در اکثر کارهای ساختمانی از حفاری، پی، گودبرداری، مجرای فاضلاب و تسیهلات زیر زمینی نیاز است. بنابریان تقریبا برای ساخت هر ساختمانی نیاز به حفاری وجود دارد.

یکی از شغل هایی که می تواند بسیار پر خطر باشد، کار حفاری یا ترانشه می باشد. این کار ممکن است برای افراد خطر زیادی داشته باشد حتی ممکن است با ریختن دیواره های محافظت نشده ترانشه، گرفتار شوند. به دلیل وجود این خطرات برای افرادی که در این زمینه کار می کنند، معمولا از لباس کار  حفاری استفاده می شود.

افرادی که در این زمینه مشغول کار هستند بایستی علاوه بر لباس کار ایمن تر از تجهیزات ایمنی بیشتری مثل، کلاه ایمنی، کفش ایمنی، عینک های ایمنی و دستکش ایمنی استفاده کنند. بنابراین افراد با استفاده این موارد در برابر خطرات احتمالی آسیب کمتری خواهند دید.

تاثیر لباس کار در روند کاری افراد

نقش-لباس-کار-در-شغل-حفاری

یکی از مواردی که در روند کاری افراد نقش بسزایی دارد، لباس کار حفاری می باشد. برخی از لباس کار ها وجود دارند که فشاری که ممکن است به افراد وارد شود را کاهش می دهند، مانند کلاه ایمنی؛ اما برخی دیگر از لباس کار ها برخلاف این قضیه رفتار می کنند، یعنی به جایی اینکه فشار وارد بر افراد را کم کنند، خود باعث افزایش فشار وارده بر بدن افراد می شوند یا حتی موجب متعادل شدن فشار خارج با فشار داخل لباس کار می شوند مانند لباس فضانوردان که اگر این فشار نباشد به دلیلی خلا و عدم حضور نیروی گرانش، اندام های ظاهری ارگان ها متلاشی می شوند. اما بهتر است بدانید که در نهایت لباس کار موجب ایجاد مشکل برای افراد نمی شود، بلکه تولید شده است تا افراد را در برابر خطرات احتمالی حفظ کند و درصد آسیب به افراد را کم کند.

برخی از شغل ها وجود دارند که به دلیل وجود خطرات زیاد، بایستی از لباس کار سرهمی مخصوص استفاده شود. یکی از این شغل هایی که بسیار پر خطر است و کمتر جایی درباره آن صحبت شده است، شغل حفاری می باشد. در ادامه این مطلب، خطرات موجود در این شغل را برای شما شرح می دهیم.

عوامل بوجود آورنده حوادث

در ادامه شما را با عوامل اصلی بروز حوادث ناشی از حفاری را به ترتیب برای شما شرح می دهیم:

2-کارگران بر اثر افتادن اشیایی که در بالا وجود دارد، زخمی شوند.

4-وسایل نقلیه که وارد گود شده یا در لبه خاکبرداری در حال کار است در هنگام تغییر جهت باعث شود که دیواره ها فرو بریزند.

6-یکیی دیگر از موارد احتمالی روش های غیر ایمن و نامناسب، فرار از محل در زمان وقوع سیلاب می باشد.

1-برخی از کارگران در اثر ریزش دیواره ها در مکان حفاری گیر بیوفتند یا مدفون شوند.

3-کارگران به داخل محل خفاری بیوفتند و آسیب ببینند.

5-کارگران به وسیله گاز های سمی سنگین تر از اکسیژن که در محل گودبرداری تجمع میکنند، مسموم شوند.

این مواردی که در بالا برای شما شرح داده شده، مهمترین احتمالات و حوادثی است که ممکن است در زمان خاک برداری برای کارگران مشغول کار اتفاق بیوفتد. یکی از مواردی که این آسیب ها را کمتر می کند، استفاده از لباس کار و تجهیزات ایمنی مناسب می باشد. اگر کارگران از این موارد استفاده کنند کمتر دچار آسیب دیدگی می شوند.

برخی از افراد با خواندن این مطلب گمان می کنند که لباس کار تنها برای افرادی است که دارای شغل های پر خطر مثل کارگران حفاری یا آتش نشانان و یا کارگران معدن و شغل های مشابه این موارد می باشد. این افراد بهتر است بدانند که اینطور نیست، هر شغلی می تواند دارای لباس کار مخصوص به خود باشد حتی اگر در شغل خود هیچ گونه خطری وجود نداشته باشد، مانند کارمندان اداری، کارمندان بانک و … .