بلاگ

آشنایی با قوانین و راهنمای پوشش لباس کار در موقعیت های مختلف

راهنمای -انتخاب-قوانین-لباس-کار

پوشش رسمی

همین طور بهتر است بدانید که در کشورهای غربی پوشش رسمی برای آقایان کت بلند و برای خانم ها لباس شب بلند می باشد. همین طور در این کشورها لباس نیمه رسمی برای آقایان به ضکل معمول کت شلوار و کروات مشکی و برای خانم ها لباس شب می باشد. این لباس ها به عنوان لباس کار نیز در برخی از مشاغل می باشد.

لباس مورد استفاده در سیستم آموزشی

در سیستم نظام آموزشی مختلف در مدارس متفاوت برای دانش آموزان نیز لباس فرم خاصی در نظر گرفته اند. استفاده لباس فرم توسط دانش آموزان در دوران آموزش نمایگر برابری را تداعی می کند. همانطور که افراد در محیط کار از لباس کار استفاده می کنند دانش آموزان در مدارس از لباس فرم خاصی بایستی استفاده کنندو این کار باعث می شود آنها از ابتدا با نوع پوشش در مکان های خاص مثل مدارس و محل کار آشنا شوند و بدانند هر مکانی لباس مخصوص خود دارد.

انتخاب نوع لباس کار برای مشاغل خاص

در برخی از مشاغل خاص مثل شغل آتش نشانی افراد بایستی از لباس کار مخصوص استفاده کنند. این لباس ها علاوه بر اینکه بایستی منحصر به فرد باشد؛ یعنی هر فردی که آن لباس را به تن داشته باشد فقط آتش نشان باشد و مشاغل دیگر از آن نوع لباس کار استفاده نکنند، بایستی در برابر برخی از موارد مثل آتش مقاوم باشد تا فرد دچار مشکل نشود.

برخی دیگر ازمشاغل مثل پزشکی افراد بایستی از لباس کار یکدست سفید استفاده کنند. این نوع لباس کار نیز علاوه بر منحصر بودن؛ یعنی فقط مشاغلی که مربوط به کادر پزشکی و درمانی هستند از این نوع لباس فرم استفاده کنندف بایستی بهداشتی و تمیز باشند.

یکی دیگر از مشاغلی که لباس کار آنها منحصر فرد است و با دیدن این لباس تن افراد متوجه می شوید شغل آنها چیست، پلیس ها هستند. افرادی که پلیس هستند همه از یک نوع لباس کار خاص استفاده می کنند.

به طور کلی مشاغل زیادی وجود دارد که برای کارکنان خود لباس کار خاص در نظر گرفته اند. مثل بانک ها و آژانس های هوایی و… . بنابراین افرادی که در این مشاغل مشغول به کار هستند موظفند که این قوانین را رعایت کنند. پس با لباسکار سعید تماس بگیرین.

قوانین و راهنمای پوشش لباس کار در موقعیت‌های مختلف

همانطور که می دانید یکی از قوانین محیط کار این است افرادی که در آن مشغول به کار هستند، لباس کار مخصوص به تن داشته باشند. البته برخی از مشاغل وجود دارند که درباره پوشش کارکنان قانون خاصی ندارند. در ادامه درباره لباس کار بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشش مناسب برای محل کار

محل کار

برخی از شرکت ها هستند که قوانینی برای لباس کار کنانشان دارند و از آنها می خواهند که لباس فرم اداری به تن داشته باشند. لباس فرم اداری برای آقایان کت شلوار و برای خانم ها مانتو شلوار اداری است. استفاده کارکنان یک شرکت از لباس کار یکدست می تواند به برندینگ شرکت نیز کمک کند.

در کشرو های غربی قوانین لباس کار آنها کمی متفاوت است و نشانه ی یک صنعت خاص است. به طور مثال در کشورهای غربی وکلا، مدیران اجرایی بایستی کت شلوار و کربات به تن داشته باشند.

سایر ویژگی های لباس کار

یکی از ویژگی های لباس کار همان طور که در بالا به آن اشاره شد، کمک به برندینگ شرکت ها است. یعنی شرکت ها می توانند با طراحی یک لباس کار مخصوص شرکت خود را به گونه ای مطرح کنند یا با چسباندن لگو به گوشه مقنعه خانم ها یا کنار یقه کت آقایون به برندینگ خود کمک کند. از دیگر ویژگی های لباس کار این است که باعث می شود افراد به صورت یکدست و منظم از یک نوع لباس استفاده کنند و نظم حاصی به محیط کار بدهند.

منو دسترسی