بلاگ

لباس کار فرم چیست و چرا ایمنی افراد بستگی به استفاده از آن دارد ؟

چه زمانی از لباس کار فرم مناسب در کار استفاده کنیم

به جرات می توان گفت که لباس کار فرم یکی از ابزارهایی  مهم می باشد که از افراد در برابر آسیب ها حفاظت می کند و همه کارگران میبایست با لباس کار تعریف شده و مناسب با نوع کار به فعالیت مشغول شوند. همچنین می توان لباس کار را یک پوشش کامل دانست که از کل اعضای بدن در برابر آسیب های محیطی مصنون نگه می دارد.

ابتدایی ترین لباس کار فرم به شکل کاپشن و شلوار تولید شده از پارچه ای با مشخصات پلی استر و ویسکوز بصورت ترکیبی می باشد. هر چقدر الیاف بکار رفته در تار و پود پارچه لباس کار طبیعی یا همان نخ باشد، پارچه تنفس پذیرتر می شود و سبب گردش جریان هوا در داخل لباس می گردد.

برای موارد بخصوص مانند لباس کار فرم ضد سرما و لباسکار ضد حریق و عایق حرارت و لباس کار های مقاوم در برابر مواد شیمیایی میبایست از پارچه های مناسبی استفاده شود. بعنوان مثال لباس کار ی که مقاومت خوبی در برابر گرما و حرارت داشته باشد باید رویه آن از ورق آلومینیومی استفاده شود تا علاوه بر اینکه از ورود هوای گرم به داخل لباس جلوگیری می کند همچنین تمام اشعه های مضرر را برگشت میدهد.

اهمیت استفاده از لباس کار فرم به چه میزان است

در الیاف پارچه لباس کار باید از درصد مناسبی نخ پلی استر استفاده شود تا سبب مقاومت لباس کار فرم در برابر آبرفت و ثبات رنگ و همچنین عدم چروکیدگی شود.

خصوصیات لباس کار فرم مناسب افراد چیست ؟

مهمترین  خصوصیت بارز یک لباس کار این است که به طور کامل اندازه بدن فرد باشد. افرادی که در نزدیکی دستگاه های صنعتی مشغول به انجام وظیفه هستند  رعایت نکاتی از قبیل عدم پارگی لباس کار امری ضروری اسست.

طبق عادت افرادی هستند که در حین کار آستین لباس کار را بالا می زنند که بهترین پیشنهاد استفاده از لباس کار آستین کوتاه یا تی شرت کار می باشد. همچنین لباس کار افرادی که در روزمره با مقدار بالایی از گرد و خاک و مواد قابل اشتعال و سموم صنعتی مواجه هستند بهتر است از لباس کار با حداقل جیب استفاده کنند چرا که ممکن است محلی برای ورود گرد و خاک و مواد مسموم به داخل آن باشد.

در محیط های سر بسته که محل تجمع انواع گاز های مسموم می باشد مبایست از لباس کار ی با رویه pvc به شکلی تمام اعضای بدن از سر تا پاها را به خوبی پوشش دهد تا مانع از ورود گاز به داخل لباس کار و تماس با پوست بدن شود.

لباس کار عایق حرارت یا نسوز کدامند؟

در واقع به لباس کار ی نسوز گفته می شود که به طور ویژه در برابر حرارت آتش و یا تماس ناگهانی با شعله مستیقم از مقاومت خوبی برخوردار باشد که شامل کلاه از جنس کتان یا چرم ، دستکش از جنس تمام چرم و کفش  ایمنی جوشکاری به طور همزمان استفاده نمود. لباس کار خوب در شرایط محیطی که کار با اسید جزء آن می باشد می بایست از لباس کار سرهمی به همراه دستکش کار ضد اسید با پوشش کامل و بدون هیچگونه روزنه ای به همراه کفش کار ایمنی با زیره لاستیک استفاده نمود.

اگر در شرایط آب و هوایی بارانی مشغول به کار هستید می بایست از لباس کار فرم ضد آب یا بادگیر شلوار پشت لاستیک که دارای کلاه است استفاده نمود. چنانچه علاوه بر بارش باران در حین کار دمای هوا به سردی می رود، در شرایط میبایست از بادگیر و شوار آستر دار که شامل آستری نمد ، خز و پشم شیشه استفاده نمود.

از چه نوع لباس کار در زمان کار استفاده کنیم؟

به طور معمول انتخاب لباس کار فرم با کارفرما می باشد که اکثر به اتفاق قریب تمام کارکنان می تواند از یک مدل لباسکار استفاده نمایند. اما این دلیل نمی شود که کارفرما بدون ارزیابی تمام ریسک های موجود در کار ، دست به خرید هر نوع لباس کار ی بزند. برای فعالیت های معمولی بهتر است از لباس کار فرم معمولی و موجود در بازار استفاده کرد، در صورتی که نوع کار شما از میزان خطر بالاتری برخوردار است باید از لباس کار ی با ویژگی های مخصوص همچون ضد جرقه ، ضد اسید و مواد شیمیایی ، ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت ، دفع اشعه های مضرر جوشکاری آرگون خریداری نمود.

هدف پوشش لباس کار زنان در محیط کار

یکی از امتیازات استفاده زنان از لباس کار در حین کار می تواند این باشد که علاوه بر هماهنگی و نظم پوششی در محیط کار ، حس برابری با آقایان و افزایش راندمان کار گروهی می شود . با توجه به افزایش کارکنان خانم در صنعت ، خرید لباس کار زنانه برای کارفرما امری بدیهی می باشد. به طور معمول لباس کار فرم زنانه بصورت مانتو بلند با حداقل چاک از بغل بهمراه مقنعه می باشد.

از چه فروشگاهی لباس کار فرم بخریم ؟

لباس کار سعید با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در تولید و فروش لوازم و تجهیزات ایمنی ، این اطمینان خاطر را به شما خریدار لباس کار فرم می دهد که تمام تولیدات لباسکار با بهترین پارچه موجود در بازار و عالی ترین دوخت ممکن انجام می شود و تمامی محصولات تولیدی شامل ضمانت نامه کتبی شامل ثبات رنگ و عدم آبرفت پارچه لباس کار می باشد.