بلاگ

چرا لباس کار فضای سبز بپوشیم! 2 دلیل مهم هنگام خرید

لباس کار فضای سبز

همه چیز درباره لباس کار فضای سبز و شهرداری

هدف از تولید لباس کار:

پوششی که برای حفاظت از بدن و اندام ها از حوادث محیطی تولید می شود را لباس کار می گوییم. براساس قوانین سیستم مدیریت HSE، لباس کاربه طورکلی به دو شکل در بازار وجود دارد :

-فرم اول که به صورت دو تکه یعنی پیراهن و یا کاپشن( درفصل سرما) و شلوار است.

-فرم دوم که به صورت سرهمی و یا یکسره وجود دارد که البته با نام هایی همچون: بیلر سوت و یا دوبنده نیز شناخته می شود.

جنس لباس کار:

در تولید لباس کار فضای سبز ، جنس آن بسیار مهم بوده چرا که بسته به نوع فعالیت و محیطی که فرد در آن مشغول است فاکتورهایی همچون: مقاومت در برابر چروک شدن و یا عدم تولید الکتریسیته ی ساکن در ساخت آن نظر گرفته می شود.

انواع جنس های رایج درتولید لباس کار، الیاف طبیعی و یا مصنوعی و نانو می باشد.

به طور کلی جنس لباس از ترکیب 70 درصد پنبه ،30 درصد پلی استر براساس شرایط آب وهوایی تعیین می گردد.

لباس کار فضای سبز و شهرداری:

لباسی که برای کارکنان زحمت کش این بخش در نظر گرفته می شود باید کاملا اندازه و متناسب با اندام شخص باشد و هیچگونه پارگی و یا بازشدگی در قسمت های لباس وجود نداشته باشد.همچنین از آویزان نمودن هرگونه کلید و یا زنجیر خودداری نمایند.

اگر شخص مورد نظر برای انجام فعالیت نیاز دارد که آستین لباس را بالا بزند، پس بهتراست ترجیحا از لباس کار آستین کوتاه استفاده گردد.

نکات مهم در طراحی لباس کار شهرداری:

حتما هنگام عبور از پارک ها و فضاهای سبز، کارکنان فضای سبز را مشاهده و به نوع لباسشان توجه کرده اید. به طور معمول لباسی که به تن دارند از جنس کتان بوده و یک آرم شهرداری نیز روی لباسشان حک گردیده است.

به جز پوشش پیراهن و شلوار، دستکش و کلاه و ماسک نیزبرای این افراد در نظر گرفته می شود تا در هنگام روبه رو شدن با هر حادثه ای، امنیت جانی شخص حفظ گردد. یکی دیگر از این موارد، دوخت نوار شبرنگ روی این لباس است که وجود آن جزو الزامات مهم است.

در واقع پوشش کارمند فضای سبز، هر ساله توسط شهرداری و با هدف ارتقای سلامت شهروندان مورد بررسی قرار می گیرد.

دلایل مهم استفاده از لباس کار شهرداری:

طراحی لباس کار برای کارکنان شهرداری از اهمیت خاصی برخورداراست و نقش بسزایی در حفظ امنیت این افراد دارد.

همان طور که گفتیم، وجود نوار شبرنگ در این لباس الزامی است و علت مهم آن این است که هنگامی که کارکنان در تاریکی هوا مشغول انجام کار هستند، این شبرنگ کمک به دیده شدن آن ها می کند و مانع وقوع حوادثی همچون تصادف از جانب رانندگان می گردد.به عبارتی دیگر راننده ی خودرو از فاصله ی چند متری می تواند متوجه حضور کارکنان شهرداری شود و از بروز حادثه جلوگیری گردد.

از دیگر مزیت های مهم لباس کار فضای سبز که سبب امنیت جان کارمندان شهرداری می گردد، جنس لباس که از مقاومت بالایی برخوردار است و نوع طراحی آن می باشد که هر سال از طریق ارگان های دولتی، شاخص های ایمنی آن کنترل وبررسی می گردد.

از دیگر اهداف تولید لباس کارشهرداری، ایجاد هماهنگی و نظم در پوشش این کارکنان بوده می باشد.

همچنین با طراحی خاص این لباس کار و چاپ آرم شهرداری روی آن، به راحتی می توان کارکنان مربوط به هر بخش را از هم تشخیص داد که این امر، خود سبب ایجاد احترام از جانب ساکنین منطقه و شهروندان می گردد.

تولید کنندگان لباس کارفضای سبز نیز همواره در تلاشند تا بهترین لباس کار با تمام ویژگی های مهمی که در این مطلب عنوان شد را طراحی و به بازار عرضه نمایند.