بلاگ

بررسی 5 خصوصیت مهم در لباس کار زنانه

فاکتورهای مهم در انتخاب لباس کار زنانه

فاکتورهای مهم-در-انتخاب-لباس-کار-زنانه

یکی از مزایای استفاده از لباس کار زنانه توسط کارکنان علاوه بر نظم بخشیدن به محیط اداری و ایجاد هماهنگی بین پرسنل، تسریع در اجرای کارهای گروهی و مشارکتی و ایجاد حس همکاری و و انگیزه برای انجام کارهای گروهی در کارمندان می باشد که این امر در نهایت منجر به افزایش بازدهی و کارایی افراد می گردد. در این مقاله قصد داریم به شرح ویژگی های یک لباس کارزنانه مناسب وضرورت استفاده از لباس کار برای بانوان محترم بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ضرورت وجود لباس کار:

این را می دانیم که هر لباس کاربرای یک نوع محیط کارو بر اساس نوع مشاغل و حرفه ی موردنظر طراحی می گردد. به طور مثال لباسی که برای محیط بیمارستان در نظر گرفته شده است یک روپوش سفیدرنگ است و این لباس کار با لباسی که برای محیط بانک و یا آژانس هواپیمایی طراحی می گردد متفاوت است چرا که یونیفرم طراحی شده برای آژانس هواپیمایی در قسمت یقه و یا آستین با لباس مشاغل دیگر تفاوت زیادی دارد و یا تولید لباس کار برای یک کارگاه قطعا باید با توجه به نکات ایمنی محیط کارصورت بگیرد.

علاوه برظاهر لباس کار موردنظر، رعایت قوانین در نوع دوخت و جنس پارچه که در هر حرفه متفاوت است از مسائل مهم و قابل توجه می باشد.

حتما برایتان پیش آمده است که برای انجام کار اداری به محل موردنظر مراجعه کرده اید و شاهد محیطی بوده اید که درآن پرسنل هرکدام لباس دلخواه خود با رنگ های متفاوت را پوشیده اند. در این مواقع اغلب یک بی نظمی و عدم آراستگی در محیط کار دیده می شود که این امر هم در خلق وخوی کارکنان و هم ارباب رجوع تاثیر خوبی ندارد.

بنابراین درنظر گرفتن لباس کار جزو نکات مهم و مفید در افزایش بهره وری افراد می باشد و توجه به آن ضروری است.

خصوصیات یک لباس کار زنانه مناسب :

یک لباس کار زنانه مناسب در فضای اداری باید دارای ویژگی هایی به شرح ذیل باشد:

1-ایمنی بالا و منطبق با شرایط کار:

در محیط هایی مانند کارخانه ها و تولیدی و… به دلیل نوع شرایط کارو سر وکار داشتن با ابزارهای مورد نظر باید به ایمنی و بهداشت لباس توجه زیادی شود.

2-شیک بودن:

ازآنجایی که لباس کارمعرف برند و کسب وکارشماست و رنگ ومدل آن از فاکتورهایی است که ثابت و همیشگی می باشد، پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدا یک مدل شیک و امروزی و با ترکیب رنگ های خاص و زیبا را درنظر بگیرید. این نکات علاوه بر اثر مستقیمی که از نظر روانشناسی بر روحیه ی پرسنل و مشتری خواهد داشت، انگیزه کارکنان را نیز افزایش می دهد که در نهایت منجربه بازدهی بیشتر و رضایت مشتریان خواهد شد.

3-راحتی:

بانوانی که ملزم به پوشیدن لباس کارمی باشند، باید به مدت طولانی در محیط کار با این لباس مشغول فعالیت شوند لذا راحت بودن آن ازاهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر اینکه جنس آن باید نرم وخنک باشد، باید متناسب با سایز هر شخصی طراحی شود تا فرد به دلیل تنگ و یا گشاد بودن لباس کاردچارمشکل نشود وبتواند کار را به نحو احسن به انجام برساند.

4-رسمی بودن:

در محیط های علمی مانند آموزشگاه و یا دانشگاه ها به دلیل جو جدی و رسمی حاکم بر فضا، باید در طراحی لباس کار بانوان به سادگی و رنگ آن توجه شود و ترجیحا استفاده از رنگ های تیره  پیشنهاد می گردد. این امر در ایجاد و القاء حس خوب در فضای علمی دانشگاه تاثیر بسزایی دارد.بهتر است مطلب استاندارد لباس کار را هم مطالعه نماید.

5- پوشش مناسب عرف:

اگر می خواهید برای یک بخش خصوصی که برای انتخاب نوع پوشش وظاهر کارکنان، محدودیتی در نظر نمی گیرد لباس کار زنانه را طراحی کنید، پیشنهاد می کنیم حتما عرف جامه را در نظر داشته باشید چون به هر حال مشتریان شما از قشرهای مختلف کشورهستند و توجه به این نکته ی مهم باعث افزایش رضایت ارباب رجوع و پرسنل می گردد.