بلاگ

همه چیز درباره 1 مدل لباس کار جوشکاری

برررسی لباس کار جوشکاری

لباس-کار-جوشکاری

یکی از اهداف تولید لباس کار، محافظت از کارکنان در مقابل انواع حوادث و پیشامدهای ناگوار است.در برخی از مشاغل مانند جوشکاری ، افراد با شعله آتش، جرقه، اشعه ماوراء بنفش و… سر و کار دارند؛ بنابراین نیاز به یک لباس کار با مقاومت بالا، برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به جوشکاران احساس شد.امروزه به منظور رعایت نکات ایمنی و حفظ جان کارکنان، استفاده از لباس  کار جوشکاری الزامی بوده و لازم است در تولید و طراحی آن نیز، به مقاومت و جنس پارچه توجه گردد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع لباس جوشکاری و ویژگی های مهم هر کدام آشنا نماییم.پس با ما همراه باشید.

لباس کار جوشکاری، در دو نوع یکسره و دوتکه (کاپشن-شلوار) به بازار عرضه شده است. یک لباس جوشکاری ایده آل، باید تمام قسمت های بدن فرد را پوشش دهد تا به این ترتیب از آسیب های احتمالی جلوگیری نماید.

جنس لباس جوشکاری می تواند از جین، پنبه، چرم و پشم باشد که جزو بهترین مواد برای سر و کار داشتن با شعله آتش و جرقه و … به شمار می روند.در صورتی که از الیاف مصنوعی برای تولید لباس کار جوشکاری استفاده گردد، خطر سوختگی پوست کارکنان در مجاورت با حرارت و گرمای شدید وجود دارد.بنابراین لازم است به این موضوع توجه ویژه ای گردد.

یکی از اهداف تولید لباس کار، محافظت از کارکنان در مقابل انواع حوادث و پیشامدهای ناگوار است.در برخی از مشاغل مانند جوشکاری ، افراد با شعله آتش، جرقه، اشعه ماوراء بنفش و… سر و کار دارند؛ بنابراین نیاز به یک لباس کار با مقاومت بالا، برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به جوشکاران احساس شد.

امروزه به منظور رعایت نکات ایمنی و حفظ جان کارکنان، استفاده از لباس  کار جوشکاری الزامی بوده و لازم است در تولید و طراحی آن نیز، به مقاومت و جنس پارچه توجه گردد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع لباس جوشکاری و ویژگی های مهم هر کدام آشنا نماییم.پس با ما همراه باشید.

لباس کار جوشکاری، در دو نوع یکسره و دوتکه (کاپشن-شلوار) به بازار عرضه شده است. یک لباس جوشکاری ایده آل، باید تمام قسمت های بدن فرد را پوشش دهد تا به این ترتیب از آسیب های احتمالی جلوگیری نماید. جنس لباس جوشکاری می تواند از جین، پنبه، چرم و پشم باشد که جزو بهترین مواد برای سر و کار داشتن با شعله آتش و جرقه و … به شمار می روند.

در صورتی که از الیاف مصنوعی برای تولید لباس کار جوشکاری استفاده گردد، خطر سوختگی پوست کارکنان در مجاورت با حرارت و گرمای شدید وجود دارد.بنابراین لازم است به این موضوع توجه ویژه ای گردد.

همان طور که گفتیم نوع و جنس لباس کار جوشکاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ در لباس کار یکسره نیز به کار بردن پارچه کتان، باعث می شود تا فرد احساس راحتی در هنگام کار داشته باشد و به دلیل سبک بودن و تبادل حرارتی آسان، گزینه ای عالی برای حفاظت از جان کارکنان باشد.

لباس کار جوشکاری دوتیکه هم شامل شلوار و کاپشن ایمنی است و با اینکه به صورت جدا طراحی شده، اما خیالتان از بابت پوشش دهی کل بدن و ممانعت از آسیب های احتمالی می تواند راحت باشد.در تولید این لباس، منافذ ریزی روی لباس قرار داده شده که باعث تهویه هوای داخل لباس می شود. این امر سبب شده تا از تعریق فرد هنگام کار با شعله آتش جلوگیری گردد.

در طراحی این نوع لباس کار هم، دوخت دوسوزنه به کار برده شده که همان طور که به آن اشاره کردیم سبب استحکام و مقاومت بالای لباس در برابر تجیهزات کار می گردد.این امر در نهایت باعث افزایش دوام و طول عمر لباس می شود.جنس پارچه به کار رفته در آن نیز، تمام نخ و بسیار ضخیم و محکم می باشد.

به همین دلیل است که مورد استقبال افراد زیادی در کارگاه های جوشکاری، قرار گرفته است. این لباس، مورد تایید وزارت کار نیز می باشد و بر اساس آزمایش های ارگونومی(علمی که به راحتی و بهره وری بیشتر تاکید دارد) تولید و طراحی شده است.

بنابراین با بررسی لباس کار جوشکاری دیدیم که علاوه بر ایمنی و حفاظت از جان کارکنان، به راحتی و سهولت استفاده از آن نیز توجه شده تا افراد  به جای اینکه دغدغه جنس و نوع لباس کار را داشته باشند، تمرکزشان بر انجام درست کار باشد.