بلاگ

برررسی و شناخت 1 مزیت لباس کار یکسره خلبانی

برررسی لباس کار یکسره خلبانی

برررسی-لباس-کار-یکسره-خلبانی

بر اساس دستور وزارت کار استفاده از لباس کار یکسره خلبانی در کشورمان که مطابق با استانداردهای بین المللی در سرتا سر دنیا میباشد در فضاهای صنعتی و یا تولیدی و… از ابزارها و تجهیزات ایمنی استاندارد امری ضروری بوده و تاکید ویژه ای بر آن شده است.

حتی اگر از تجهیزاتی مانند دستکش و ماسک یا عینک ایمنی استفاده نگردد لباس کار و کفش کار ایمنی، همچنان جزو دو اقلام ضروری و مهم برای شروع کار در محیط های صنعتی می باشد و لازم است که، اقدام به تهیه آن گردد و به طور کلی اگر بخواهیم لباس کار را از جهت شکل ظاهری آن دسته بندی کنیم؛ در دو دسته  لباس کار یکسره و لباس کار دو تکه  قرار می گیرد.

در لباس کار یکسره یا همان سرهمی پوشش قسمت بالاتنه با قسمت پایین تنه به هم متصل بوده و جدا نمی شوند؛ اما لباس کار دو تکه شامل پوشش کاپشن در قسمت بالاتنه و شلوار در قسمت پایین تنه است که کاملا از هم، جدا بوده و هر کدام به تنهایی قابل استفاده می باشد.

استفاده از هر کدام از این مدل لباس کار، به شرایطی که در محیط کار وجود دارد و یا سلیقه افراد بستگی دارد اما با توجه به اینکه در این مطلب، به شرح خصوصیات لباس کار یکسره مدل خلبانی می پردازیم بهتر است ابتدا با کاربردهای مهم لباس یکسره آشنا شویم.

طراحی و دوخت این مدل لباس کار به شکل یکسره بوده و معمولا جنس آن فلامنت کج راه می باشد؛ جیب های زیادی هم برای قرار دادن ابزارهایی که کارکنان طی فعالیت با آن ها سر وکار دارند در این لباس، در نظر گرفته شده است و در فضل زمستان نیز کارکنان می توانند به راحتی آن را روی لباس های دیگر خود، پوشیده و بدن خود را گرم نگه دارند.

در تولید لباس کار یکسره خلبانی که ممکن است از الیاف طبیعی، مصنوعی و شیمیایی استفاده گردد نیز هرچه الیافی که  استفاده شده طبیعی تر باشد سبب مقاومت بالای این لباس در برابر حرارت، خواهد شد که در نهایت دوام و ماندگاری این محصول را افزایش می دهد.

مزیت های لباس کار خلبانی

برای تولید لباس کار یکسره خلبانی به منظور تضمین ایمنی مورد نیاز کارکنان در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی محیط کار، از استانداردهای اروپایی پیروی شده است همچنین لباس کار یکسره مهندسی مورد تایید وزارت کار می باشد و می توان با اطمینان خاطر، از آن برای حفاظت از جان افراد در مقابل آسیب های احتمالی فضای کار استفاده نمود.

همان طور که اشاره کردیم؛ قسمت های کاپشن و شلوار در این مدل لباس کار به هم چسبیده و یکسره است بنابراین در محیط های آلوده کار، مانند تعمیرگاه که کار با انواع روغن های صنعتی رایج است انتخاب بسیار مناسبی بوده چرا که مانع ورود آلودگی، به داخل لباس می گردد.

لباس کار یکسره خلبانی دارای یک جیب بزرگ زیپ دار در قسمت بالاتنه و سینه و دو جیب در دو طرف کمر، یک جیب مستطیل شکل کوچک در قسمت بازوی سمت چپ بوده و اندازه دور کمر به واسطه دو تسمه کوتاه پارچه ای، که به بدنه لباس کار چسبیده می شود قابل تنظیم است همچنین در قسمت پاچه شلوار دو زیپ بزرگ 25 سانتی متری، طراحی شده تا در مواقعی که لازم است قسمت پایین تنه و پاها آزاد باشد کارکنان از آن استفاده نمایند؛ این نوع لباس کار در سایز های 38-40-42-44-46-48 در بازار عرضه شده است تا برای همه کارکنان، با قد و وزن متفاوت قابل استفاده باشد.

از دیگر خصوصیات بی نظیر لباس کار یکسره خلبانی این است که ضد حساسیت بوده و روی پوست ایجاد خارش و قرمزی، نمی کند و با به کار گیری پنبه و پلی استر در ساخت و تولید آن می توان در محیط های مختلف، با شرایط آب و هوایی گوناگون از آن استفاده نمود.