بلاگ

روپوش آشپزی-کلاه آشپزی | لباس سر آشپز | لباس فرم رستورانی

روپوش آشپزی-کلاه آشپزی-لباس شف

روپوش آشپزی-کلاه آشپزی

روپوش آشپزی-کلاه آشپزی از دیر باز یکی از دغدغه های بسیار مهم در صنایع بهداشتی و غذایی بوده است که همین امر به پیشرفت صنایع نساجی در تولید پارچه لباس کار  و همچنین به افزایش خلاقیت در طراحی لباس کمک شایانی کرده است. یکی دیگر از دلایل تنوع روپوش آشپزی-کلاه آشپزی را میتوان مدیون افزایش رقابت در عرضه کالا را دانست. به طور کلی لباس فرم آشپزی به چهار دسته تقسیم می شود : دسته اول : کلاه آشپزی ، دسته دوم : روپوش آشپزی و  دسته سوم : شلوار آشپزی و یا شلوار گارسونی. در ادامه مطلب بصورت خلاصه به هر 4 دسته اشاره میکنیم.

دسته اول : کلاه آشپزی

یکی از ملزومات مهم در صنایع غذایی و بهداشتی می باشد که جلوگیری از ریزش مو یکی از دلایل مهم در استفاده کردن از کلاه آشپزی می باشد.

به طور کلی کلاه آشپزی در 4 مدل متنوع در این فروشگاه قابل عرضه است.

1- کلاه آشپزی یکبار مصرف

استفاده از این کلاه بدلیل راحتی در استفاده و عدم نیاز به شستشوی  بسیار در بین خریداران کلاه آشپزی مرسوم است .شکل کلاه بصورت توری و بسیار سبک بوده و  بطور معمول عمر مفید آن یک روزر کاری می باشد.از نظر اقتصادی خرید این کلاه مقرون به صرفه می باشد.این کلاه تک رنگ و سفید می باشد.

2- کلاه آشپزی قایقی

این سبک کلاه از گذشته تا به امروز مورد استفاده مصرف کنندگان بوده است .ام با توجه به مدل های جدید کلاه آشپزی ، به طور معمول مورد مصرف کمک آشپز ها و رستوان های فست فود می باشد.قیمت این کلاه چندان گران نیست و قابلیت شستشو را نیز دارد.همچنین دارای تنوع رنگی هم می باشد از قبیل قرمز،مشکی،سرمه ای،سفید

3- کلاه آشپزی پفکی ( کلاه قارچی )

کلاه آشپزی پفکی که به کلاه قارچی نیز مرسوم است از ارتفاع بیشتری از کلاه قایقی برخوردار است و میتوان حالت های مختلفی به آن داد و اکثرا مورد مصرف آشپزان حرفه ای و سرآشپزان محترم می باشد.همچنین دارای تنوع رنگی هم باشد از قبیل سفید/مشکی/قرمز/سرمه ای

4- دستمال سر آشپزی

این کلاه بصورت بندی بوده و در اکثر رستوران های فست فود استفاده می شود.همچنین دارای تنوع رنگی هم باشد از قبیل مشکی/قرمز/سفید/سرمه ای

دسته دوم : روپوش آشپزی

بعد از معرفی خلاصه انواع کلاه آشپزی ، نوبت به معرفی روپوش آشپزی می رسد. از مزایای استفاده از روپوش آشپزی میتوان به آراستگی فرد ، متحد شکل کردن نیروی کار به منظور شناسایی از سایر افراد و در آخر حصول اطمینان از پاکیزگی لباس کار نام برد. در قیاس با گذشته نه چندان دور طرح های متنوعی در خصوص لباس کار آشپزی ارائه شده است که با توجه به رنگ آمیزی ، نوع طرح و البته جنس پارچه روپوش آشپزی میتوان آن را به 3 دسته تقسیم کنیم :

1- روپوش آشپزی ساده

روپوش آشپزی ساده به روپوشی گفته می شود که از حداقل تنوع رنگی ، کیفیت پارچه متوسط و طرحی ساده برخوردار باشد. این مدل به طور معمول توسط کمک آشپزان و نیروی ساده خدمه استفاده می شود. قیمت این مدل روپوش به نسبت سایر روپوش ها پایین تر می باشد. به طور معمول دکمه های این مدل در یک ردیف قرار دارند.

2- روپوش آشپز

روپوش آشپز به روپوشی گفته می شود که دارای طرح ،رنگ و پارچه مطلوب تری به نسبت روپوش آشپزی ساده می باشد. این مدل بیشتر مورد توجه افراد با تجربه و سابقه کار بالا می باشد. به طور معمول این مدل از 2 ردیف دکمه در جلوی لباس استفاده شده است.

3-روپوش سرآشپز | لباس شف

روپوش آشپز | لباس شف به روپوشی گفته می شود که از نوع پارچه متفاتی به نسبت روپوش آشپز استفاده می شود. جنس پارچه لباس شف به طور معمول از ضخامت بیشتری به نسبت سایر روپوش های آشپزی برخوردار می باشد. در این مدل از روپوش نوشته هایی بر روی آن گلدوزی می شود که زیبایی آن می افزاید.

دسته سوم : لباس فرم گارسونی

لباس فرم گارسونی از جمله لباس های مهم در هر مجموعه می باشد. در واقع میتوان گفت که لباس فرم گارسون قسمتی از ویترین هر رستوران یا تالار پذیرایی می باشد که کمک به جذب و حفظ مشتری می کند. نوع پوشش گارسون بسته به دراکسیون و سلیقه می تواند متفاوت باشد.به طور معمول لباس فرم گارسون متشکل از پیراهن ، جلیقه ، شلوار قاستونی ، کراوات و یا پاپیون می باشد.

 

 

دستمال سر آشپزی

دستمال سر آشپزی